måndag 20 oktober 2008

Det fördömda Tornet

Tornet jag sitter i är ensamt och tagen av ångestens tystnad.
Min lögn och förträngsel dolde sanningen för mig.
Jag trodde jag var tornets härskare.

Dock är det skuggan med sin dolde makt och styrka.
Ingen vet om hennes torn och den inre borg hon besitter.
Drömmen om att någon skall finna det har mörknat.

Mina dagliga lögner och flykter har ej upptäckts.
Känslan att duga och känna sig älskad har tappat sin tålamod

I andras ögon ses jag som den starke, medan mitt val och beteende visar svaghet.
Det finns inga pauser bara en massa måsten. 16,17,18,19,20,21

Kontrollens behov och siffronas makt och duga inför världen.
Vapenvilan tynas bort för varje steg och val jag beslutar mig för dag.
Konstant tvång och löftet tyglas hårdare.

Min spegels syn är mig förbi sedd.
Och min psykes själ är mig förvrängd.

Inga kommentarer: