lördag 29 mars 2008

Den oskrivna sagan.

Jag kommer alltid att älska dig
Det namn vi har som symbol för ett berg.
Jag vet det, och denna känsla finns hela tiden i mitt hjärta.

Men jag vet också att för stunden så finns det ingen möjlighet. Och det spelar ingen roll hur mycket jag skulle helst vilja bidra min tid med dig. För både du och jag vet om att vi båda är någon annan stans där vi inte har till synes attraktion eller tillit.

Du kommer alltid att vara mitt hjärta,
Du kommer alltid att ha en stor plats i mitt liv.

Men som vi båda vet, men framför allt jag,
är att den tiden är inte här just nu.
Och det betyder också att jag behöver och bör släppa taget.
Du ska verkligen veta att det är inget lätt beslut för mig, men det är det sundaste jag kan göra för stunden.

Förlåt mig mitt berg, men jag behöver släppa din famn och så med din hand. Jag älskar verkligen dig, och dessa ord kommer alltid att lämna mig med en tår. Men för den här gången kommer jag låta tåren rinna ner för min kind.
Jag vet att vår tid är nära, men jag behöver finna mig till ro och hitta ett annat land som får blir grunda för mina behov.

Du är den man jag ser mig bli gammal med och den som skulle kunna bli mina barns far, men den delen av sagan skall jag inte skriva ner, utan den skall förbli osagd. Tack min kära, men det är en redig tid för oss båda att förlåta och gå vidare.

- Annina Koch

Inga kommentarer: